*** Šta smo sve znali o brendu Max Factor??? ***

Уобичајен

 

Ko proizvodi Max Factor? Odakle je brend Elizabeth Arden? Od kada postoji Rimmel?

Ovo su neka od pitanja koja sam mnogo puta čula… Iskreno, ni sama nisam znala odgovore na mnoga od njih. Smatrala sam da je korisno i interesantno naučiti te pojedinosti, te sam stoga rešila da napišem par tekstova koji su posvećenim određenim brendovima.

Verujem da je jedan od najpoznatijih široem krugu potrošača i najkorišćeniji brend dekorativne kozmetike upravo Max Factor. Pa, šta smo sve znali o njemu???? Da li ste znali da je Maks Faktor bila osoba koja je osnovala istoimeni brend?

Maks Faktor, čovek koga nazivaju ocem moderne šminke koja se koristila početkom 20. veka, rodjen je u Poljskoj, sedamdesetih  godina XIX veka, kao Maksymilian Faktorowicz. S obzirom da je bio jedno od desetoro dece, nije bilo sredstava za njegovo školovanje. Tako je sa osam godina Maks dat da uči zanat u zubarsko-apotekarskoj radnji. Godine provedene u mešanju raznih materija učinile su da Maks postane fasciniran kozmetikom, a to ga je dovelo da otvaranja njegove prve radnje. U moskovskom predgrađu prodavao je ručno pravljene ruževe, mirise, kreme i perike, a nedugo zatim, postao je zvanični šminker ruskog carskog pozorišta. Njegov rad nije ostao neprimećen, već ga je ruska carska porodica proglasila zvaničnim ekspertom u komezmetici.

Preselivši se na tlo američkih država 1904. godine, Maks Faktor dobio je priliku da se razvija i napreduje u svom poslu. Nakon nekoliko godina, tačnije 1909, želja da se probije do najviše tačke filmske industrije i da njehova sminka postane zvanična šminka glumaca i glumica odvela ga je do Los Andjelesa. Tada je otvorio i svoju prvu firmu „Max Factor & Co“.

Godine 1914. Maks je usavršio šminkanje za snimanje filmova. Napravio fleksibilnu šminku kremaste forme – bila je upakovana u teglice i nijansirana u 12 boja. To je bila prva šminka kreirana za filmsku produkciju. Godine 1916. Maks Faktor lansirao je svoju prvu kolekciju koja se sastojala od ruža, senke, pudera i rumenila. Reč je prvoj kolekciji harmonizovanih boja.

Prodaja je započeta na teritoriji SAD, da bi se 1930. distribucija proizvoda proširila na jos osamdesetak država, pod nazivom „Maks Faktor – šminka zvezda“. Dve godine nakon izlaska, Maks je završio razvoj kolekcije pudera iz „harmonije boja“, što mu je omogućilo da svakog glumca ili glumicu našminka u skladu sa tenom. Svojom šminkom on je stvorio imidž mnogih glumaca. Clara Bow bila je poznata po srcolikim usnama. Želeći da se izdvoji iz mase glumica koje su kopirale pomenutu, Joan Crawfordzatražila je drugačiji izgled – prirodne pune usne. Neke nijanse pudera napravljene su isključivo za određene glumce, kako bi na filmu njihova koza izgledala perfektno.

Kreirajući veštačke trepavice, olovku za obrve, sjaj za usta, Maks je uticao na formiranje sasvim novog jezika u svetu filmske šminke. Izum pan cake – preteče svih kompaktnih pudera, postao je najpopularniji deo šminke svih dama.

Dvadesetih godina XX veka, Maks Faktor je svoje proizvode počeo da naziva „make up“, distincirajući se od dotadašnjeg naziva kozmetika i ukazujući da su oni namenjeni isključivo filmskim glumcima. Smatrao je da njegovi proizvodi mogu promeniti nečiji lik i učiniti da se postigne nečiji izgled, te se stoga odlučio za izraz make up, od izrara „to make up“.

Međutim, uvidevši da je uspeo da na filmu svaka glumica izgleda veoma lepo, moderno i sa puno stila, njegova ambicija je porasla – rodila se želja da svaka žena izgleda kao sa filmskog platna.

Nacionalna distribucija Max Factor proizvoda počela je 1927. godine kada je kompanija Sales Builder postala zvanični distributer preparata pomenutog brenda.

Razvoj filmske industrije je napredovao i crno-beli film zamenili su filmovi u boji. S obzirom da dotadašnji puderi nisu dobro izgledali i u boji, 1937. godine Maks Faktor je napravio novu vrstu pudera – pan cake, koji predstavlja, kao što smo rekli, preteču kompaktnih pudera. Prodavao se u čvrstom obliku, a nanosio se vlažnim sunđerom. Omogučavao je precizno prekrivanje svih nesavršenosti na koži, a da pri tom koža dobije lep mat izgled.

                                               

Maks Faktor je umro 30. avgusta naredne 1938. godine, a njegovo delo nastavio je njegov sin Frank, koji je promenio ime u Maks Faktor Junior. On je uz pomoć svoje braće vodio firmu sve do 1971. godine. Tokom 40-ih i 50-ih godina XX veka radili su na širenju asortimana proizvoda. U ovom periodu nastali su proizvodi koje mi danas uveliko koristimo – čuveni Pan Stik (1948), Creme Puff (1953), Korektor Erase (1954), Hi Fi linija (1955). S obzirom da su ovi proizvodi postigli veliki uspeh, mnogo poznatih i uspešnih filmskih zvevda stajalo je iza čitavih kolekcija koje su po njima i nosile naziv.

Tokom 60-ih i 70-ih godina, u korak sa novim modnim trendovima, Max Factor je lansirao i neke od novih proizvoda – tečni ajlajner, veštačke trepavice, senke u stiku, vodootpornu maskaru i sl.

Sedamdesetih godina XX veka Max Factor preuzima treća generacija porodice Faktor. Nakon nekoliko godina firmu su prodali prvo Revlonu, a zatim ih je, 1991. godine preuzela kompanija Procel & Gamble. Godine 1993. promovisan je i novi imidž brenda – teget boja sa zlatnim slovima.

Nadam se da vam se ovaj tekst dopao i da ste saznali neke interesantne podatke 🙂 Verujem da ne uticu na vas zivot, ali lepo je znati ponešto o proizvodima koje koristimo. Ukoliko vas interesuju i ukoliko ih koristite, pomenute proizvode možete naći zvaničnom sajtu

 www.maxfactor.com

I još nešto – da li ste znali da postoji Max Factor Museum? Ukoliko vam to zvuči interesantno, pogledajte šta tamo ima 🙂

http://www.seeing-stars.com/museums/maxfactor.shtml

Neki od sledećih tekstova posvetićemo nekom drugom brendu! Imate li neku posebnu želju? 🙂

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

w

Повезивање са %s